۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱:۳۶

کاظمی:

30 جشن نوروزی در خراسان شمالی برگزار می شود

30 جشن نوروزی در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در راستای برگزاری 2500 جشن نوروزی در کشور، در این استان نیز 30 جشن نوروزی برگزار می شود.

علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در راستای برگزاری دو هزار و 500 جشن نوروزی در محوطه های تاریخی و موزه های استان های سراسر کشور در ایام تعطیلات سال نو، در خراسان شمالی نیز 30 جشن در بازارچه های صنایع دستی و موزه های این استان در طول ایام تعطیلات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشن ها در شب های اول و دوم سال جدید در بازارچه های صنایع دستی شهرهای بجنورد، شیروان و آشخانه برگزار شده است، اظهار داشت: این جشن در بجنورد در محل بوستان ملی باباامان، در شیروان در پارک فرهنگ و در آشخانه نیز در محل ورودی این شهر برگزار شد.

کاظمی اضافه کرد: اما از شب سوم سال نو به دلیل فرا رسیدن ایام فاطمیه برگزاری این جشن ها به مدت سه روز متوقف می شود و پس از این سه روز با رعایت موازین و با برنامه های معنوی و متناسب با این ایام اجرا خواهد شد.

به گفته وی در جشن های نوروزی خراسان شمالی که هر کدام حدود دو ساعت به طول می انجامد، جنگ های شادی با حضور هنرمندان بومی و خارج استانی برگزار می شود و همچنین گروه های موسیقی سنتی و مقامی استان نیز به اجرای برنامه می پردازند.

این مسئول اضافه کرد: پس از ایام فاطمیه، برنامه های جشن نوروزی در این سه شهر با حضور گروه های موسیقی از استان های شمالی کشور تداوم می یابد و گروه های موسیقی از خراسان شمالی نیز برای اجرای برنامه به استان های شمال کشور سفر خواهند کرد.

وی عنوان کرد: همچنین پس از ایام فاطمیه یک جشن نوروزی مخصوص نیز در محل آیینه خانه مفخم بجنورد با حضور خانواده های بجنوردی و مسافران نوروزی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیش از فرا رسیدن تعطیلات نوروزی سال 92 از برگزاری دو هزار و 500 جشن نوروزی در 2500 محوطه تاریخی، مکان‌ها و موزه‌ها در سراسر کشور خبر داده بود.

کد خبر 2021986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha